maandag 11 januari 2010

Activiteitverslag 7

Activiteitenschema 7

Naam: Pinar Yoldas

Datum: 10-01-2010 Klas:7SP3E

opleiding: SPW3

Activiteit: Thema Huis doelgroep: peuters

Voorbereiding 1. Doelgroep: beginsituatie • (aantal – leeftijd – kenmerken)
10 tot 16 peuters- tussen de 2 en 4 jaar oud.
Fijne Motoriek en taal ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling.


2. Doelstelling voor de groep: • (waar heeft het individu/de groep behoefte aan)
De creativiteit wordt bij de kleuter geprikkeld door hem kennis
te laten maken met allerlei verschillende materialen.
De peuter kan zich daarin uitleven. Vooral de fijne motoriek wordt geactiveerd.


3. Doelstelling voor jezelf als begeleider:
(welke houdingsvaardigheden worden van jou gevraagd)
Vertrouwde omgeving te creƫren aan de peuters. Erbij zitten. Ze begeleiden. Veiligheid. Goede uitleg

4. Tijdsplanning – tijdstip – ruimte (situatietekening)
15 a 30 minuten. In de zaal aan de tafel zittend.


5. Benodigdheden:
Papier waar huis is opgetekend, schoorsteen, deur en raam van papier uitgeknipt. Lijm. En voorbeeld van activiteit

Planning 6. Inleiding
Tijdens het vrij spelen, peuters aan tafel roepen en uitleg van de activiteit geven.
7. Uitleg
Wanneer de peuters aan tafel zitten krijgen ze het voorbeeld te zien, ze zien dat er allerlei materialen op tafel liggen, laat eerst het huis zien, vraag ze of ze zien wat er nog ontbreekt, wanneer ze het kunnen opnoemen laat ik dat toe anders begeleid ik ze daarin. Laat het uitgeknipte papier zien, schoorsteen, deur en een raam. Kijk er eerst naar of ze al weten waar welk stukje hoort. Ik laat het ze benoemen en begeleid ze in het maken van de activiteit.
8. Variaties
Op een a4tje zelf een huis tekenen met ramen en deuren, de peuters de ramen en deur laten uitprikken.
9. Aanwijzingen
Goede uitleg geven aan de peuters. Goede planning maken, activiteit van te voren voorbereiden en klaarleggen.

Geen opmerkingen: