Wat doet de Kindertelefoon
Word je gepest, heb je problemen thuis, ruzie met je vrienden of voel je je rot, dan kun je bellen of chatten met de Kindertelefoon.
Wanneer
Elke dag van 2 uur 's middags tot 8 uur 's avonds, ook in het weekend en tijdens feestdagen kun je met ons bellen of chatten.
Hoe kun je onze medewerkers bereiken
Met de telefoon: 0800-0432 (gratis).
Ook met je mobiel kun je vanaf 1 janauri 2009 bellen met 0800-0432.
Via de chatbutton op onze homepage.
Of via Windows Live Messenger. Voeg chatbot@kindertelefoon.nl toe aan je buddylist.
Hoe kun je ons bereiken buiten openingstijden
Onze website is 24 uur per dag bereikbaar. Je kunt berichtjes achterlaten via de rubrieken help elkaar, gedichten, klaagmuur en het droomkasteel.
Ben je op zoek naar informatie, bezoek dan onze vragenkast via de homepage.
Werkwijze
Als je met de Kindertelefoon belt of chat hoef je niet je echte naam te zeggen, want de Kindertelefoon is anoniem. Ook vertellen wij nooit iets door aan anderen. Als je in nood zit zullen we je in contact brengen met iemand die jou verder kan helpen. Bijvoorbeeld iemand van Bureau Jeugdzorg. Dat doen we alleen als jij dat wilt en daar toestemming voor geeft. De vrijwilligers van de Kindertelefoon komen niet naar jou toe en zullen ook nooit zomaar contact met je opnemen. Jij bent degene die belt of die chat.
Respect
De Kindertelefoon vindt respect voor kinderen heel belangrijk. Ieder kind moet namelijk kunnen praten over een probleem. Maar wij vragen van kinderen om ook respectvol met ons om te gaan. Het is niet de bedoeling de Kindertelefoon te gebruiken voor verveling, voor ongein of gescheld. Daarmee hou je een lijn bezet voor kinderen die wel een serieuze vraag of probleem hebben.
Wie zijn wij
De Kindertelefoon is een organisatie met een grote groep vrijwilligers die het belangrijk vinden dat er een plek is waar kinderen en jongeren in vertrouwen kunnen praten over een probleem en waar zij hulp, advies en informatie kunnen krijgen. De vrijwilligers werken op verschillende plaatsen in Nederland vanachter de telefoon of chat.
Alle vrijwilligers volgen eerst een training waarin ze leren hoe ze met kinderen en jongeren kunnen praten via de telefoon en chat, met wat voor problemen de kinderen kunnen zitten en hoe ze samen met de kinderen kunnen nadenken over een oplossing.
Onze organisatie en dienstverlening
De Kindertelefoon is een onderdeel van Bureau Jeugdzorg. Bureau Jeugdzorg is een organisatie waar ouders en kinderen naar toe kunnen als een probleem in een gezin niet met praten alleen kan worden opgelost. De 15 Bureaus Jeugdzorg in Nederland zijn aangesloten bij de MOgroep Jeugdzorg. Dit is de brancheorganisatie voor de Jeugdzorg. De MOgroep Jeugdzorg heeft ook het Landelijk Bureau Kindertelefoon in huis. Daar worden de landelijke activiteiten van de kindertelefoon gecoördineerd. Voor meer info over het Landelijk Bureau kun je kijken onder het kopje Volwassenen.
Voor klachten over onze dienstverlening kun je terecht bij het Landelijk Bureau: landelijkbureau@kindertelefoon.nl.
maandag 11 januari 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten